بررسی راههای صید ترال میان آبی میگو
 نشست بررسی صید ترال میان آبی میگو در آبهای خلیج فارس در محدوده استان بوشهر به پیشنهاد پژوهشکده میگوی کشور و با حضور مدیرکل شیلات , رئیس این پژوهشکده و معاونین و کارشناسان آنها برگزار شد .
رئیس پژوهشکده میگوی کشور روش ترال میان آبی را راهی جهت برون رفت از بکارگیری روش ترال در آبهای خلیج فارس دانست و اظهار داشت : در اعماق بیش از ۴۰ متر امکان بکارگیری این روش با راندمان مناسب وجود دارد و باید به عنوان روش جایگزین ترال کف مدنظر قرار گیرد .
دکتر عقیل دشتیان نسب با اشاره به لزوم پیشگیری از تخریب بیشتر بستر خلیج فارس افزود : روش ترال میان آبی ضمن تامین هدف صیادان برای صید میگو , خطر ناشی از تخریب بستر و صید کفزیان دیگر را به حداقل میرساند و صید ضمنی آن به نسبت روش ترال کف بسیار کمتر است .
علی بازدار مدیرکل شیلات بوشهر نیز با قدردانی از تلاش کارشناسان پژوهشکده میگوی کشور جهت یافتن راهی برای بهبود وضعیت موجود صید میگو در آبهای استان بوشهر اعلام کرد : از هر اقدامی که به تحقق اهداف صید مسئولانه بیانجامد حمایت میکند و امیدوار است این تلاش نهایتاً به تامین منافع بلندمدت صیادان نیز منجر شود.
در تور ترال میان آبی زنجیرهای تور به نسبت ترال کف کمتر یا بطور کلی حذف شده اند و همین خود عامل مهمی جهت جلوگیری از تخریب بستر به شمار میرود .