به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، به نقل از خبرگزاری ایرنا، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اعلام اینکه مراحل تکمیلی و تجاری‌سازی این کیت بعد از گرفتن مجوز از سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود، افزود: تجاری سازی این کیت در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.
محمود بهمنی عنوان کرد: بیماری لکه سفید یکی از بیماری‌های شایع و آسیب رسان جدی به صنعت تولید میگوی پرورشی است.
وی افزود: محققان پژوهشکده میگوی کشور پس از سال‌ها تحقیق و تفحص توانستند به این دانش و فناوری دست پیدا کنند که به زودی مراحل عملیاتی آن برای توسعه و تجاری سازی با کمک بخش خصوصی انجام خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز افزود: عملکرد پژوهشکده میگوی کشور بیانگر این است که چنانچه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم در اختیار آنها قرار بگیرد می‌توانند در حوزه پرورش میگو عملکرد مطلوب تری داشته باشند.
سعید زرین فر افزود: تجاری سازی کیت تشخیص بیماری لکه سفید میگو می تواند سالانه از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری کند.
محمد خلیل پذیر، یکی از مخترعان این کیت، گفت: این کیت قادر است یک کپی از ویروس را شناسایی کند و حساسیت و دقت بالا، هزینه تمام شده بسیار کمتر نسبت به نمونه خارجی (تقریبا معادل یک پنجم)، در دسترس بودن و پشتیبانی علمی و فنی از دیگر مزیت های این کیت است.