به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور، ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۹ نشست هم اندیشی پژوهشکده میگوی کشور و شیلات، به منظور بررسی تنگناها و راهکارهای توسعه صنایع شیلاتی، در اداره کل شیلات بوشهر برگزارشد. در ابتدا علی بازدار مدیرکل شیلات بوشهر با تقدیر ازپژوهش های انجام یافته در هر دو بخش صیادی و آبزی پروری، نقش پژوهشکده میگو در پاسخ به نیازهای بخش اجرا را انکارناپذیر دانسته و اظهار داشت: برای برنامه‌ریزی های توسعه ای استان، به اطلاعات بیشتر، حاصل از پژوهش و تحقیقات در هر دو بخش صیادی و آبزی پروری نیازمندیم.
علی بازدار اصلاح نژاد میگو و دستیابی به روشهای تکثیر آن جهت عدم وابستگی به کارشناسان خارجی، زمان شروع و منع ذخیره سازی میگو در استخرهای پرورشی، تعیین تکلیف صید میگوی دریایی با توجه به حجم زیاد صید ضمنی و نیز میزان تاثیر بکارگیری گرگورهای ابداعی در افزایش تلاش صیادی و تخریب محیط زیست دریائی را از مواردی دانست که حوزه تحقیقات باید برای آن چاره جوئی کند .
دکتر دشتیان نسب رئیس پژوهشکده میگو، به بهگزینی و نگهداری ۴ جمعیت میگو به میزان هشت تا ده هزار جفت جهت تامین مولد پرورشی سال آتی و قرارداد با مرکز فنی و حرفه ای جهت تدوین استانداردها و آموزش ۵۰ شغل در حوزه آبزی پروری به عنوان اقدامات راهبردی این پژوهشکده اشاره کرد و عنوان داشت: تحقیقات در حوزه صیادی نشان میدهد در حال حاضر تلاش و بکارگیری ابزار و ادوات صید فراتر از ظرفیت ذخیره است و برای نگهداشت ذخیره در شرایط پایدار تعطیلی صید برخی از گونه ها از جمله میگو می بایست مدنظر قرار گیرد . بدیهی است برای توسعه پایدار صنایع شیلاتی فضای تعامل دو سویه شیلات و بخش تحقیقات ضروری است. دکتر دشتیان نسب همچنین از آغاز دور جدید گشت های تحقیقاتی با کشتی فردوس برای بررسی و تخمین ذخیره برخی از گونه های آبزی، بزودی در مناطقی از خلیج فارس خبر داد . در این نشست مقرر شد برنامه مشترکی برای بررسی همه جانبه گرگورهای ابداعی صیادان اجرا گردد، همچنین قرار شد برای هماهنگی بیشتر نشست های تخصصی بصورت مستمر انجام شود.