به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور، دکتر بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به اتفاق دکتر قائدنیا معاون پشتیبانی و دکتر حافظیه معاون پژوهشی موسسه، سوم اسفند ماه ۱۴۰۰ سفری یک روزه به بوشهر داشتند. ایشان ابتدا با حضور در جمع پرسنل پژوهشکده میگوی کشور و پذیرایی صبحانه کاری به مناسبت بازنشستگی جمعی از همکاران، از زحمات و تلاش پرسنل تقدیر کردند. این مراسم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شیوع بیماری کووید ۱۹ و در فضای باز انجام شد. سپس با بازدید از آزمایشگاه های پژوهشکده میگوی کشور و گفتگو با کارشناسان و مدیران فنی آزمایشگاه، روند پیشرفت پروژه ها، اقدامات آزمایشگاهی و موانع احتمالی را بررسی کردند. پس از آن در نشستی با مدیران و محققان پژوهشکده در زمینه دستاوردهای های پژوهشی، چالش های اجرایی و افق پیش رو در تحقیقات آتی، گفتگویی صمیمانه داشتند.
مهمترین محورهای طرح شده در این نشست شامل موارد زیر بود؛ دستاورد بخش آبزی پروری و ایستگاه تولید میگوی عاری از بیماری، در ارتقای تراکم تولید مولدین در هر متر مربع، تلاش برای فرمولاسیون غذائی و اختصاصی رشد و ظرفیت مشارکت در ثبت شاخص های ژنتیکی میگو با بخش بیماریها. همچنین ضرورت توجه به تجارب پرسنل ماهر در عملیات تکثیر مولدین میگوی عاری از بیماری و چرخه تولید در ایستگاه های تحقیقاتی. ضرورت رفع موانع زیرساختی در تکثیر و تولید میگو با عنایت به چشم انداز آتی صنعت پرورش میگوی کشور در پژوهشکده میگو. اهمیت مشارکت‌های تعاملی و ساز و کار لازم برای پیشرفت و طی مراحل نهایی اخذ مجوز برای محصولات تولیدی از جمله کیت تشخیص بیماری. اهمیت نحوه تخصیص منابع و درآمدهای تولیدی در مراکز و زمان هزینه کردها. توجه به کمبود امکانات و فرسودگی برخی تجهیزات آزمایشگاهی و کمبود نیرو در بخش های مختلف با توجه به فرا رسیدن زمان بازنشستگی همکاران و مشکلات جایگزینی نیروی کارآمد مورد نیاز. مشکلات مرتبط با وضعیت محققین غیر هیئت علمی مرتبط با اقدامات گذشته و هدف گذاری های آتی. در این دیدار دکتر بهمنی بر جایگاه قابل قبول و چابک پژوهشکده میگوی کشور در تحقیق و تولید دستاوردهای سرمایه ای و ملی تاکید کرد. ایشان با توجه به جایگاه کلیدی تحقیقات در قرارگاه امنیت غذایی وزارت کشاورزی، به تاثیر پژوهشکده میگو در دو محور اصلاح نژاد میگو و پرورش ماهی در قفس از بین چهار محور اساسی تامین غذای ملی پرداخت.
در ادامه دکتر بهمنی، دکترقائدنیا و دکتر حافظیه به اتفاق نفراتی از بازنشستگان پژوهشکده با حضور در محوطه ایستگاه تحقیقاتی تولید میگوی عاری از بیماری خلیج فارس، به رسم یادبود نهال درختانی را کاشتند.
روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور آرزوی تندرستی و سرفرازی همکاران بازنشسته، شاغل و مدیران پژوهش و پشتیبانی در همه مراحل زندگی دارد.