به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور، دکتر مسلم شریفی‌نیا عضو هیات علمی پژوهشکده میگوی کشور، موفق به چاپ مقاله‌ای با عنوان "Improve Aquaculture with Insect Meal" در آخرین شماره مجله ساینس (Science) به تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۴ شد. شریفی نیا در این مقاله به این سوال که آیا آبزی‌پروری منجر به کاهش فشار بر ذخایر آبزیان می¬گردد یا خیر (Aquaculture Paradox)؟ پاسخ داده است. همچنین در این تحقیق به جنبه¬های مختلف استفاده از پودر حشرات در جیره غذایی آبزیان جهت توسعه پایدار صنعت آبزی پروری و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان دریایی پرداخته شده است.
مجله ساينس، نشر انجمن توسعه علوم آمریکا (AAAS)، یکی از برترین مجلات جهان با بيش از صد سال قدمت می باشد كه تعداد مقالات چاپ شده در آن، معيار مهمي در رتبه بندي دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی جهان به شمار مي‌آيد و دارای ضريب تاثير ۵۶/۹ است. گرچه تمرکز اصلی مجله بر انتشار تحقیقات و مقالات مروری علمی محض است، اما خبرهای علمی و به طور کلی هر آنچه مورد توجه دانشمندان باشد را نیز شامل می‌شود. بر خلاف اکثر مجلات علمی که بر شاخه خاصی تمرکز می¬کنند، مجله ساینس تمامی رشته‌های علمی را پوشش می‌دهد.
بی‌شک چاپ مقاله در مجله ساینس افتخار بزرگی برای هر پژوهشگری می ‌باشد. این موفقیت بزرگ و مثال زدنی را به ایشان، پژوهشکده میگوی کشور، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) تبریک عرض می‌نماییم.
علاقمندان می‌توانند از طریق لینک زیر به مقاله دسترسی داشته باشند:
https://www.science.org/doi/10.1126/science.ado0380