فروردین سالجاری، پژوهشکده میگوی کشور جلسه مشترکی با پارک علم و فناوری خلیج فارس، اتحادیه تولید و تجارت ابزیان کشور و دفتر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، جهت مشارکت در پیشبرد مصوبه‌های توسعه دریا محور برگزار کرد. به گزارش روابط عمومی پژوهشكده میگوی كشور، 26 فروردین ماه سال 1403 جلسه‌ای با موضوع جهش تولید و توسعه فعالیت های شیلاتی استان بوشهر،، در سالن اجتماعات پژوهشكده میگوی كشور برگزار شد. این جلسه به میزبانی پژوهشكده میگوی كشور با حضور آقای محمدزاده، کارشناس دفتر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری،دکتر خدایی رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان کشور، دکتر دشتی رئیس پارک علم و فناوری بوشهر و محققان پژوهشكده برگزار شد.
دکتر دشتیان‌نسب رئیس پژوهشکده میگوی کشور، پس از معرفی رسالت این پژوهشکده در تحقیقات تخصصی میگو و توسعه دریا محور، به چالش‌های فعلی در این حوزه اشاره نمود و آمادگی پژوهشکده جهت مشارکت در طرح های توسعه شیلاتی و همکاری با شرکت های دانش بنیان جهت توسعه TRL طرح های پژوهشی را اعلام کرد.
دکتر آیین‌جمشید معاون پژوهشی، ابتدا به معرفی سوابق پژوهشی، امکانات، تجهیزات، بنیه علمی این پژوهشکدهپرداخت و تاریخچه تحقیقات پرورش میگوی ایران، گونه‌های بومی و وارداتی، روند تولید میگوی پرورشی در ایران را مرور کرد. در ادامه موضوع دانش فنی پژوهشکده میگو در تولید میگوی عاری از بیماری، قطع وابستگی به محصولات و مولدین خارجی را ارائه و بر اهمیت حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی در تحقیقات کاربردی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در تکثیر و پرورش آبزیان تاکید کرد.
دکتر دشتی رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در این جلسه مطرح کرد این پارک در برنامه راهبردی و اقدام در حوزه شیلات کشور نقش کلیدی دارد. وی برخورداری از پتانسیل، توانمندی و موقعیت هر یک از مولفه‌های چرخه تولید آبزیان در کشور و بویژه استان بوشهر را مد نظر دانست. و بر ضرورت تجمبع، تکمیل و حمایت زنجیره تولید و ارتقا فن‌آوری در استان تاکید کرد.  
آقای محمدزاده، کارشناس برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی که به اتفاق همراهان به بوشهر سفر کرده، هدف اصلی را بررسی و مدیریت برای رفع موانع در هر یک از خش های تولید آبزیان در  صنعت آبزی پروری بویژه در حوزه پرورش ماهی در قفس و میگو، اعلام کرد. وی در این جلسه به اهداف توسعه دریا محور، اولویت‌های توسعه در استان، شهرک های  گلخانه ای و شیلاتی و اهمیت فن آوری، جایگاه تحقیق و توسعه، نقش موثر موسسه تحقیقات علوم شیلاتی و پژوهشکده میگوی کشور پرداخت و بر حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد
دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در رفع موانع و مشارکت متخصصان تاکید کرد. ایشان بطور ویژه بر تمرکز دفتر بر رفع مشکلات موجود در تولید بچه ماهی مورد نیاز فعالان پرورش ماهی در قفس، همچنین مولد سازی و اصلاح نژاد میگو تاکید نمود. مهمترین موضوعات مورد بحث در این جلسه، توسعه پایدار میگوی پرورشی، تولید میگوی SPF و   SPR ، مولدین، بیماریها، فناوری‌های جدید در ساختار و مکانیسم پرورش، نیازهای آتی صنعت، ارتقای راندمان تولید، تحقیق و توسعه با حمایت بخش خصوصی بود. همچنین در مورد پرورش ماهی در قفس و مهمترین چالش فعلی آن از جمله، تولید بچه ماهی با کیفیت و کمیت لازم، توانمندی و پتانسیل پژوهشکده میگو برای مشارکت در موارد فوق، بحث و تبادل نظر شد. و مقرر گردید پژوهشکده میگوی کشور در راستای رفع موانع تولید و توسعه‌ی میگوپروری در کشور با این برنامه مشارکت کند.