به گزارش روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور، این پژوهشکده به عنوان متولی ملی تحقیقات میگودر کشور ، در ادامه سلسله برنامههای انتقال یافته های پژوهشی به عرصه تولید، اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی و ترویجی ویژه پرورشدهندگان میگوی استان بوشهر نمود.این دوره آموزشی با عنوان ((نقش پروبیوتیکها در پیشگیری از بیماریهای میگوی پرورشی))، روز سه شنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۵ از ساعت ۹:۳۰ در سالن جلسات اداره کل شیلات استان بوشهر برگزار گردید.در این کارگاه، تدریس این دوره بر عهده دو تن از محققان پژوهشکده بوده است:• جناب آقای دکتر محمد خلیل پذیر، از محققان بخش بهداشت و بیماریهای میگو• جناب آقای دکتر وحید یگانه، از محققان بخش آبزی پروریاین اساتید با بهرهگیری از آخرین یافته های تحقیقاتی، به تشریح نقش پروبیوتیکها به عنوان یک راهکار زیستی مؤثر در افزایش مقاومت میگو در برابر عوامل بیماریزا، از جمله بیماریهای نکروز حاد هپاتوپانکراس (AHPND) و سندرم لکه سفید، پرداختند.هدف از برگزاری این دوره، ارتقاء سطح آگاهیهای فنی بهرهبرداران و پیشگیری از بروز بیماریهای خطرناک در مراکز تکثیر و پرورش میگو عنوان شده است. شایان ذکر است که پژوهشکده میگوی کشور به عنوان مرجع ملی تحقیقات میگو کشور، همواره برگزاری دوره های آموزشی -ترویجی -مستمر را در اولویت برنامه های خود قرار داده است تا از این طریق، شکاف بین تحقیقات و اجرا در صنعت پرورش میگو کشور کاهش یافته و زمینه تولید پایدار و ایمن در این صنعت راهبردی فراهم آید.روابط عمومی پژوهشکده میگوی کشور ضمن قدردانی از همکاری اداره کل شیلات استان بوشهر و اتحادیه هیا تکثیر و پرورش آبزیان استان بوشهر در برگزاری هرچه بهتر این دوره و نیز تشکر از زحمات اساتید محترم دوره، اعلام میدارد که این سلسله دوره ها در آینده نیز با محوریت موضوعات به روز و مورد نیاز پرورشدهندگان میگو ، در استانهای مختلف میگو پرورکشور ادامه خواهد یافت..